Skip to content

Branding

Een merk is zoveel meer dan een logo

Het is een ervaring of een gevoel. De meest succesvolle merken zijn die merken die worden geliefd en gerespecteerd, die een plekje krijgen in het hart en hoofd van de consument.

Hoe doe je dat, dit plekje veroveren, zeker in een tijd waarbij er zoveel concurrentie is en de wereld en behoefte van de klant verandert? Om een duidelijk pad te bewandelen heb je een goed begrip nodig van de markttrends, moet je weten of het publiek dezelfde kijk op het merk heeft als het merk zelf en welke kant het op moet bewegen om nieuwe commerciële kansen te benutten. Alleen dan kan een merk relevant blijven tussen al deze veranderingen.

Vervolgens gaat het om het creëren van succesvolle ervaringen met het merk die er bij de consument ook echt toe doen, uiteraard in lijn met je merkbelofte. Dit geldt voor ieder touchpoint, zowel fysiek als digitaal.  “Managing a brand is managing customers’ memories”.

Kortom. Of je nu een groot merk bent of een klein merk, voor beide is een duidelijk uitgestippelde brand strategie van belang om te bepalen waar en wanneer het marketingbudget te investeren. En daar kan ik bij adviseren.

Bekijk mijn portfolio op het gebied van merkstrategie, -propositie en –positionering.

Wil je contact opnemen?

Vul het formulier in en ik mail je meteen terug!

Andere producten